dilluns, 15 de juliol del 2013

Llatinismes i TVsèries: Sandra López, "La família romana"




A l'hora de treballar els llatinismes, Sandra López va triar fer-los en format TVsèries. En aquest cas la complexitat ha estat triple: el treball que ja comportava el propi exercici de buscar el seu significat i ús correcte per incloure'ls a la nostra parla quotidiana, l'edició del vídeo i, per tant, fer un exercici també de competències audiovisuals i, per últim, implicar i dirigir a una gran part de membres de la seva família que han fet un gran exercici d'interpretació i de pronuncia correcta de totes aquestes locucions que, sovint, els resultaven llunyanes. 

La Júlia, el Claudi, la Clàudia i la Petúnia són els protagonistes principals i partint de les seves vivències al més pur estil romà amb ambientació moderna, ens han parlat d'espectacles, de literatura, de medicina i de tots aquells temes que  ens envolten en el nostre dia a dia. 










Guions dels diàlegs dels vídeos


Com la feina de fer el guió, fer les correccions, gravar el vídeo i editar requereix una dedicació important per tal que el resultat sigui el millor possible, en les setmanes que l'alumna tenia un excés de feina va escriure algun text sobre temes diversos.

Sandra, junt a Alba, Rosa i Carol va formar part del grup que van gravar la cançó final de comiat del que havien estat els llatinismes, fent una picada d'ullet a una anècdota assídua a les classe de llatí. El vídeo es pot veure aquí.



Després d'haver dut a terme els seus vídeos setmanals, Sandra fa aquesta reflexió sobre el que li ha representat aquest treball:


"En un primer moment quan ens van dir que hauríem de fer cada setmana un treball sobre els llatinismes no hem va cridar l'atenció, però que serviria per pujar nota de llatí. Després vaig anar plantejant-me que faria per a ser original i vaig pensar en fer vídeos. Algunes setmanes no he portat a terme la meva idea pels motius explicats a continuació.

A mitja setmana (dimecres, dijous) començava a fer el diàleg dels llatinismes per enviar-ho la meva professora i que m'ho corregeixi abans de fer la gravació. Primerament agafava un full i un bolígraf i posava les primeres idees, després les redactava bé i finalment les copiava a l'ordinador. La gravació la feia els dissabtes al matí i el muntatge del vídeo el feia el dissabte a la tarda o el diumenge.

En la meva opinió els llatinismes han estat una forma molt dinàmica d'aprendre. Jo, com molta gent no sabia que havien tant llatinismes utilitzats en els nostres dies. En el meu cas ha resultat un treball molt divertit on hem après tota la família, sobretot la meva avia.

Per un altre costat he de dir que m'ha requerit molt treball a l'hora de fer el muntatge i l'actuació. Algunes setmanes no he pogut fer els llatinismes en forma pel·lícula perquè no he tingut temps i m'ha resultat més avorrit fer redacció, però molt més fàcil.

M'ha agradat fer aquests treballs i estic contenta de conèixer noves paraules utilitzades avui dia. Tant jo com la meva família ha aprés molt.

Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...