diumenge, 14 de juliol del 2013

Llatinismes i literatura: Ana Buades, "Invicta Roma"

L'Ana Buades ens sorprèn amb un format original: el de la premsa escrita. A Invicta Roma trobarem notícies, anuncis, horòscops, passatemps, acudits......tot ambientat i inspirat en l'antiga Roma.


Aquesta és la seva opinió després d'haver fet el seu treball:

"Quan em van proposar fer els llatinismes, la veritat és que em va semblar bona idea, car era un mitjà de fer llatinismes però amb la motivació de fer-los lliurement ( amb les teves idees, la teva creativitat…).

La meva idea principal va ser fer un cómic, amb les vinyetes adeqüades i els personatges adecuats a l’època. Però parlant amb els companys de classe, els quals em van dir que molt d’ells farien una história en vídeo o escrita, vaig pensar que seria bona idea no fer el mateix, tot i que fos en un cómic no va mes enllà de ser una história. Llavors rumiant i rumiant s’em va acudir fer un diari, un diari de notícies romanes adeqüades a l’època, incloent coses actuals com l’oróscop, o el picalletres.

Vaig començar a fer els llatinismes el divendres, ja que s’entregaven dilluns, així ja els tenia fets i no m’hauria de preocupar de fer-los el dilluns. M’organitzava agafant els llatinismes amb el significat i pensava notícies, els que ja havia utilitzat els tatxava per saber que aquells ja estaven col.locats. Però al començar a crear coses que no eren notícies, com el picalletres o l’oróscop anava massa a poc a poc. A partir d’aquí vaig decidir que posaria totes les paraules a un word i les subratllaria en vermell les que ja estiguessin fetes, així era més cómode per escriure ja que tenia els llatinismes en un word i el diari obert en un altre. A més abans d’aixó escollia les notícies o la idea pel diari segons de que anaven els llatinismes i feia esbossos dels llatinismes, es a dir, idees prèvies que finalment serien notícies o qualsevol altre cosa. Però això comportava hores, ja que no tots els llatinismes encaixaven i a mès sóc una persona de no fer esbossos, ni idees prèvies, així que vaig decidir que en comptes de fer esbossos, directament pensaria abans de mirar els llatinismes la meva idea, i adaptar aquests a la idea prèvia. I així amb els llatinismes restants als primers. La veritat és que em va anar millor amb aquesta tècnica, potser no es recomanable per a ningú però personalment a mí em va bè, potser tinc la ment desordenada o alguna cosa així, pero em funciona.

Crec que tots em fet una bona feina, exceptuant alguna persona que no hagi treballat gaire. Tots ens em deixat una mica de nosaltres en aquest treball, ja que reflecteix ( en opinió meva ) un bocí de la nostra personalitat, de la nostra alma i persona.

Ara per ara si els llatinismes els tingués que fer un altre cop, faría un vídeo ( si els llatinismes fóssin amb mès temps, tipo dos setmanes). Un vídeo amb decorats i vestuaris romans, perquè m’agradaria intentar reflectir la vida romana amb els llatinismes. Però no ho vaig fer car era una feinada i no tenia temps ( per exàmens, deures, feines…).

Sincerament sí que he après llatinismes, no tots obviament ja que la meva ment no dona per mès. A mès la persona amb la qual estic tambè ha après algún que altre llatinisme.

Finalment, vull dir que ha sigut una experiència molt bona. Ha sigut un dels moments que potser si he estat bastant estresada, però m’ho he pasat molt bè podent reflectir les meves idees. A banda d’això felicito tambè a la professora, a tú Isabel, per fer tota la feina, per corretgir tots els llatinismes que has tingut en una setmana, per donar-nos la facilitat de fer aquest treball en comptes de estudiar-los a classe en un simple paper".

Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...