Encara recordo el dia que la Isabel ens va esmentar l’existència d’aquest treball, a priori vaig pensar que podia ser un treball interessant, una forma innovadora i diferent d’aprendre, una bona idea per enriquir el nostre vocabulari amb llatinismes i esbrinar què volen dir.
Per un altre costat vaig estar pensant i vaig em vaig preguntar a mi mateixa: I jo ara què faig? Només sabia que podia ser vídeos, literatura, cançons però no el tema el qual podia tractar, va ser una decisió complicada, no tenia cap idea al cap. Finalment vaig pensar que estaria bé dur a terme algun aspecte relacionat amb Grècia i Roma, tal com ho he dut a terme durant tot el treball.
Un cop vaig assegurar-me que era aquell tema el qual volia tractar vaig decidir que ho faria en forma d’escrit, tot i que la meva redacció no és gens bona, però crec que ha estat una eina per millorar-la.
Els onze escrits tenen a veure amb Grècia i Roma la majoria són mites tal com ho vaig pensar al principi, tot i que en alguns casos, ja que no trobava cap mite en el qual pogués i introduir els llatinismes, vaig decidir fer una altra cosa. En alguns casos vaig explicar aspectes sobre personatges que tenen relació amb l’antiga Grècia i Roma.
Com podeu veure el treball està dividit en capítols, cada escrit és un capítol diferent, ho he explicat com si fos una professora que explica aquestes històries als seus alumnes, la qual cosa també em permetia introduir llatinismes que no podia introduir a causa del contingut del mite o el personatge explicat.
Per fer cadascú dels capítols el primer que feia era mirar els llatinismes que hauria d’introduir un cop llegits i buscat el seu significat pensava en algun mite en el qual es poguessin introduir. Quan això no m’era possible buscava al diccionari de mitologia que la Isabel té a classe que està en format pdf a internet i anava llegint diferents personatges fins a trobar algun que pogués introduir-los. Per redactar cada capítol, he cercat la informació a aquest llibre i a diferents pàgines web.
Per a mi personalment tractar mites i aspectes en relació amb aquest tema ha estat interessant, també he vist treballs d’alguns dels meus companys boníssims i molt creatius. Si tornés a començar, potser faria vídeos en els quals representés els mites que he explicat introduint els llatinismes en les converses dels personatges o alguna cosa així. També em va agradar moltíssim la idea d’un ex alumne el qual va fer cançons en les quals va introduir els llatinismes, crec que és una idea genial però jo no ho faria la meva veu faria ploure i no crec que pogués fer-ho, no tinc tanta imaginació ni talent com aquell noi. Aquestes es troben al bloc de clàssiques de la Isabel, ho podeu consultar, el boc es diu “Per Càstor i Pòl·lux” així ho he fet jo per escoltar-les i cercar més idees.
Crec que aquest treball m’ha ajudat a aprendre llatinismes i introduir alguns a la meva parla. Quan la persona que parla en diu em fixo més que abans, i ara ja se que volen dir!!!
Els llatinismes que tinc més presents són per exemple àlter ego, in albis, a priori, a posteriori, peccata minuta, mea culpa, alea iacta est, errare humanum est i etcètera. Cal dir que introduir els llatinismes no és gens fàcil, alguns han estat molt difícils com per exemple bis, tranfert, quid pro quo...
No només crec que aquest treball m'hagi ajudat a introduir els llatinismes sinó que també ha estat una eina per millorar i practicar la redacció i l’ortografia, uns dels meus punts febles que gràcies a aquest treball m'he adonat que havia de esforçar-me molt i anar amb compte, ha estat la meva percepció d’aquest important problema gràcies als consells de la professora i gràcies a la forma de correcció, ja que sabia on tenia les errades i gràcies a l'oportunitat de les segones correccions, intentava millorar-ho i així intentar no tornar-les a fer.
Aquest treball també ha estat útil per aprendre coses noves, i això és el que valoro i el que dóna a canvi un treball tan costós i amb tant de treball com és aquest en un curs tan difícil com segon de batxillerat.
Per concloure vull fer una petita valoració global, com he anat esmentant anteriorment aquest treball té aspectes positius i negatius. És un treball que ajuda a la persona que ho fa amb la redacció, ortografia, en cas que sigui per escrit, també t’obliga a crear, imaginar i formar històries on puguis introduir els llatinismes, una eina per exercitar la ment.
També té aspectes negatius com és el gran treball que aquest comporta en un curs non stop com segon, però com he dit abans aquest esforç té com a recompensa el teu enriquiment i millora gramatical, de redacció...
El pitjor inconvenient que trobo és se’t dóna bé i no progresses i la nota no és bona podria afectar de forma negativa a la nota global, i això és la por que jo tinc.
Ara ja acabat el treball que alguns dies l’odiava, ja que no sabia què fer amb ell, el trobaré a faltar. Trobaré a faltar els divendres quan em posava a traduir els llatinismes, aquesta feina ja formava part de la meva rutina.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada