Autora
El meu nom és Laura Borrego Rusticus, sóc estudiant de segon de batxillerat
a l’Institut Can Planas de Barberà del Vallès. Vaig decidir fer batxillerat
perquè sóc una persona que no llença la tovallola fàcilment, sempre intento
millorar, m’agrada fer les coses de la millor manera que sé. M’inquieta saber
què serà de mi en un futur, és a dir, si actualment tot el que faig és tot allò
que puc fer per aconseguir una bona vida. La meva principal preocupació
actualment és poder aprovar el curs i començar un nou període estudiant
específicament allò que a mi m’agrada. El meu principal interès actual és
acabar estudiant el grau de criminologia, però encara no em sento preparada per
ficar-me a la universitat així que faré un curs de grau superior per començar
la carrera amb un punt de maduresa més gran. Jo, en un principi volia estudiar
el batxillerat científic, però moltes persones que ho estaven cursant van
ficar-me por per la seva dificultat, encara que no em penedeixo, si hagués
d’escollir ara el meu batxillerat, intentaria aprovar el batxillerat que a mi
en un principi m’havia agradat. Sóc una noia sincera, simpàtica, sóc bona persona,
intento sempre escoltar a tothom i aconsellar en tot allò que penso que ho puc
fer. En el meu treball trobareu històries que qualsevol persona ha pogut patir,
que fan reflexionar sobre la bona vida que alguns podem portar i la mala vida
que poden portar altres. És un recull d’històries per reflexionar.
Aquesta sóc jo.
Valoració dels llatinismes.
El primer dia
que la professora ens va presentar l’exercici a classe vaig pensar que era una
feinada, havíem d’entregar diverses activitats setmanals que en el primer
moment em van semblar molt difícils. Teníem diverses formes de fer el treball
dels llatinismes i sense cap dubte vaig decidir fer els llatinismes i
literatura perquè podia extreure molts beneficis, per exemple millorar la meva
redacció, el meu vocabulari, era una bona forma d’exercitar la imaginació, etc.
Per aquest motiu vaig decidir fer diversos contes de situacions actuals que hi
ha avui dia i expressar com les persones poden arribar a sentir-se per
empatitzar amb aquells que han pogut passar aquestes situacions. Finalment, a
mesura que vaig començar a redactar els meus escrits, vaig deixar una mica la
meva idea principal i vaig començar a escriure la primera història que em venia
al cap al llegir tots els llatinismes, ja que em va semblar una manera més
fàcil per elaborar les meves històries i una manera interessant de veure com el
meu cervell podia imaginar i inventar històries de sobte.
Per fer el meu
conte, primer buscava el significat de tots els llatinismes que tocava introduir
en els textos i després en un full començava a escriure el primer que em venia
al cap al llegir-los a tots. Després pensava en els personatges, en el ambient,
el lloc, la història, etc.
Penso que el
meu treball està força bé ja que a mi em costa moltíssim escriure i redactar
d’una forma correcta, i si ja em costa actualment introduir diverses paraules o
frases fetes actuals a les meves redaccions, els llatinismes també m’han
semblat força difícils d’introduir, per aquest motiu penso que pot ser que els
meus llatinismes siguin una mica diferents als dels meus companys. Si hagués de
començar un altre cop des de zero, elaboraria una mica més les meves històries,
començaria a fer-los una mica abans i no els deixaria per l’últim moment. I no
faria històries separades, sinó que les faria amb alguna cosa a veure per
relacionar-les.
La forma en què
hem treballat els llatinismes és una forma més dinàmica d’estudiar llatinismes
i no de memòria un per un. He après bastants llatinismes, i quan escolto un o
identifico un em dona molta alegria perquè fa que em senti intel·ligent. A més
a la meva llengua e introduït alguns com
a priori, lapsus, a posteriori, etc... A més he descobert que tinc més
creativitat del que jo em pensava, i que puc fer tot allò que em proposi.
D’altra banda,
el treball de fer llatinismes cada setmana m’ha suposat una mica d’esforç ja
que en aquest curs és molt important la constància i la dedicació que li poses
a les coses i de vegades suposava una càrrega a l’hora d’haver d’estudiar pels
exàmens. D’altra banda, de manera particular penso que aquesta idea de
treballar llatinismes funciona, ja que ajuda bastant a la comprensió d’aquest
perquè has de pensar de quina manera has de introduir-los al text perquè el seu
significat sigui el correcte, i t’ajuda de d’una manera diferent a entendre
aquestes locucions. Per això, dono gràcies a la professora d’haver buscat una
alternativa per aprendre una mica més d’una forma diferent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada