dilluns, 25 de gener del 2016

Sandra Sánchez Aparicio, Diferents històries unides pels llatinismes. Llatinismes i literatura.

Hola, soc Sandra. Estudio 2n de batxillerat a l’INS Can Planas.

Em considero una noia que lluita per aconseguir el que em proposo, i soc una noia molt somrient i casi sempre estic feliç, intento veure la part positiva d’allò que considero negatiu.

M’agrada molt la llengua llatina i el grec. No em vull dedicar a això però es una assignatura molt interessant. Vaig començar llatí una mica despistada però vaig anar cada dia poc a poc interessant-me més per aquesta assignatura fins que vaig aconseguir que m’agradés molt.

Breu descripció del treball:

El meu treball tracta sobre diferents històries inventades, que intervenen els llatinismes. Cada història té una situació, context i tema diferent, cap d’aquestes té res en comú.

El dia que vaig fer la presentació de l’exercici a classe, què et va semblar, a priori, la idea de fer aquest treball? Quins van ser els teus primers pensaments?
El primer dia que es va presentar aquest treball em va fer una mica de por, ja que no tinc molta imaginació per fer aquest tipus de treball, més tard vaig veure un vídeo on ens presentaven els llatinismes i em va agradar la idea. La veritat es que treballant els llatinismes em costa molt, tant per les faltes d’ortografia com per la imaginació.

Quina idea inicial vas tenir per a fer? L’has portat a terme durant totes les setmanes o vas canviar d'idea? Per què?
La primera idea que vaig tenir fou la de fer històries d’una noia relacionades entre sí, però               quan vaig veure la llista de llatinismes vaig canviar d’opinió ja que veia que no tenien res en comú, així que vaig decidir fer històries completament diferents.

Què et va fer decidir fer aquest treball de la manera que l’has fet? D’on vas treure la idea?
Vaig decidir fer el treball d’aquesta manera a partir de la primera setmana que vaig fer els llatinismes. La idea la vaig treure d’exemples que vaig veure als blocs i de dir-los a classe.

Com t’has organitzat: quan els feies, com, quin procés seguies per a escriure'ls (buscar informació, com sorgia la idea del què parlar, com t’inspiraves.....).
Primer buscava el significat dels llatinismes i després em parava a pensar un tema que contrastes amb tots o casi tots els llatinismes i després escrivia la idea fonamental i l’anava desenvolupant a mesura que anava escrivint.

Opinió del que tu has fet, del que han fet els teus companys, del que faries ara si tornessis a començar o del que no faries....
Del meu treball penso que hauría d’haver pregunt altre decisió de com fer el meu treball i m’hagués sortit millor. També canviaria el no posar-me a fer-los l’últim dia i de revisar més bé les faltes d’ortografia.
Dels meus companys penso que la majoria els ha fet molt bé. Dos companys m’han sorprès i agradat molt els seus llatinismes, són molt interessants.

Penses que has aprés llatinismes? Has incorporat algun a la teva vida, als teus escrits, a la teva parla....?  T’hi fixes més quan escoltes o llegeixes algun? Quins t’han quedat gravats? Quins t’han costat més?
Penso que he aprés molts llatinismes, és més algun d’ells els he incorporat a la meva parla amb amics i els meus pares o quan surten a la televisió algun d’ells sé que signifiquen i em fa il·lusió quan els veig. Els que més se m’han quedat gravats són: alea iacta est, carpe diem, dura lex,sed lex, mea culpa, beatus ille, mens sana in corpore sano. i les que més m’han costat han sigut: vid i les de l’àmbit jurídic.

Què canviaries de la forma de treballar els llatinismes: els mesos durant els quals es treballen, la forma d’entrega, la forma de treballar-los, les correccions...?
Jo el que canviaria seria no posar tants llatinismes i que els que es posin tinguin a veure una mica, ja que es molt difícil fer un conte amb molts llatinismes i que siguin molt diferents.
Has consultat el nostre blog d’aula “Per Càstor i Pòl·lux!” en algun moment? Per a què?
He consultat el blog ‘’Per Càstor i Pòl·lux només per veure les idees que havien fet, i al final per fer la descripció del meu treball.

Creus que aquest treball t’ha ajudat en d’altres aspectes que no siguin pròpiament el del treball dels llatinismes (escriptura, expressió, imaginació, creació, organització...).
Aquest treball m’ha ajudat a fixar-me més en les faltes d’ortografia, i en la imaginació també.


Has descobert algun aspecte en tu mateix que no sabies? (capacitat de treball, de redacció, creativitat...).
He descobert a mesura que feia els llatinismes cada setmana que no em desenvolupo ni redacto bé, com em pensava abans.

Aquest exercici t’ha suposat una càrrega massa gran de treball amb tot el que suposa el curs? Si és que sí, creus que està compensat d’alguna manera?
Aquest exercici m’ha suposat una càrrega bastant gran sobre tot els dilluns encara que ho hauria d’haver fet abans. I també a mesura que veia que anava fent els llatinismes i veia que les meves notes no eren molt bones em desil·lusionava una mica.

Valoració lliure personal: a favor, en contra, el que ha suposat aquest treball, comenta, valora, emociona’t o enrabia’t... diga’m....el que vulguis...amb amor (of course!).
Jo penso que aquest treball el podría haver disfrutat i fet molt més bé si no hagués tingut la càrrega que es té a 2n de batxillerat, penso que aquest treball es podria fer a primer de batxillerat i aniria millor, almenys a mi ja que no tens aquesta càrrega de totes les asignatures. Però tot i així m’ha agradat fer-lo i aprendre llatinismes que hi ha a la nostra llengua i que no sabem que provenen del llatí els fem servir i els diem avui en dia.



Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...