dimarts, 19 de maig del 2020

Marta Jiménez Arenas, Diari de Marta. Llatinismes i literatura

 Em dic Marta Jiménez i tinc 17 anys.

Visc a Barberà del Vallès. Els meus hobbys són: ballar, pintar, la música i fer caminades tranquil·les  per la muntanya,  encara que  també gaudeixo anant a la platja. 

Sóc una nena  una mica tímida, tranquil·la i riallera, a la que li agrada sortir amb els amics i gaudir de la bona companyia.  Molts diuen que semblo una formigueta i que vaig a poc a poc fent el meu camí i penso que potser tenen raó. 

També m’agrada ajudar a les altres persones, intento estar disponible sempre que m’ho demanin i sigui possible fer un cop de mà. 

En aquest treball vaig decidir fer una mena de diari personal on cada setmana explicava una història, a vegades més reals i altres producte de la meva imaginació. 

·    El dia que vaig fer la presentació de l’exercici a classe, què et va semblar, a priori, la idea de fer aquest treball?

Em va semblar una bona idea ja que es tractava de aprendre paraules noves, algunes més conegudes d’altres però una manera de pujar nota per quan vas una mica justa. 

·    Quina idea inicial vas tenir per a fer? L’has portat a terme durant totes les setmanes o vas canviar d'idea? Per què?

La meva idea inicial per fer el treball va ser escriure una mena de diari on cada setmana explicava històries, algunes reals i altres producte de la imaginació. 

Durant totes les setmanes he portat a terme la meva idea inicial ja que em semblava que era una manera d’escriure i millorar la meva capacitat de imaginació. 

·    Què et va fer decidir fer aquest treball de la manera que l’has fet? D’on vas treure la idea?

Vaig decidir escriure un diari ja que de petita quan viatjava tenia un diari que em va regalar la meva avia i explicava les meves experiències del viatge. Per això em va semblar que aquesta idea era bona perquè podia millorar la meva capacitat d’imaginació i millorar a expressar-me. 

·      Com t’has organitzat: quan els feies, com, quin procés seguies per a escriure'ls (buscar informació, com sorgia la idea del què parlar, com t’inspiraves.....).

Els Dissabtes solia buscar els significats dels llatinismes i exemples de utilització. 

Llavors els diumenges a la tarda una vegada ja sabia les paraules que havia d’utilitzar i els seus significats intentava inspirar-me per escriure les històries. 

La primera entrega va ser més difícil ja que al principi no sabia de que parlar ni com expressar algunes coses però desprès setmana rere setmana se’t feia més fàcil. 




Opinió del que tu has fet, del que han fet els teus companys, del que faries ara si tornessis a començar o del que no faries....


La opinió del que he fet és bastant bona ja que vaig ser jo la que volia fer el treball i vaig pensar de quina manera em seria més fàcil. 

No sé gaire del que han fet els meus companys, només se que gairebé tothom va escollir llatinismes i literatura menys dues persones que van escollir llatinismes i vídeos, ja que els agradava gravar i editar vídeos. 


·    Penses que has aprés llatinismes? Has incorporat algun a la teva vida, als teus escrits, a la teva parla....?  T’hi fixes més quan escoltes o llegeixes algun? Quins t’han quedat gravats?

Penso que he après llatinismes, a més  crec que és una bona manera de fixar-se més en ells ja que abans potser els escoltava però no m’hi fixava gaire . 

Els que m’han quedat gravats són: carpe diem, ídem, lapsus, quòrum... 

.  Què canviaries de la forma de treballar els llatinismes: els mesos durant els quals es treballen, la forma d’entrega, la forma de treballar-los, les correccions...?

Jo no canviaria res ja que m’ha semblat bé la forma de treballar-los.

·    Has consultat el nostre blog d’aula “Per Càstor i Pòl·lux!” en algun moment? Per a què?

Si l’he consultat en algun moment per veure com alumnes d’altres anys utilitzaven els llatinismes que a mi no em quedaven molt clars  a la hora d’introduir-los... 

Creus que aquest treball t’ha ajudat en d’altres aspectes que no siguin pròpiament el del treball dels llatinismes (escriptura, expressió, imaginació, creació, organització...).

M’ha ajudat en la imaginació i la creació ja que al principi no era molt creativa... i al decidir les diferents histories vas millorant la teva creació i fas servir la teva pròpia imaginació. 

També ha estat bé per expressar- se ja que de vegades a les persones al principi ens costa saber expressar les nostres idees i setmana rere setmana t’adones que si vas treballant ho aconsegueixes. 

·    Has descobert algun aspecte en tu mateix que no sabies? (capacitat de treball, de redacció, creativitat...).

He descobert la meva creativitat ja que al principi era molt poc creativa però mica a mica treballant vas millorant les teves capacitats de redacció i creativitat. 

·    Aquest exercici t’ha suposat una càrrega massa gran de treball amb tot el que suposa el curs? Si és que sí, creus que està compensat d’alguna manera?


No m’ha suposat una carrega massa gran de treball ja que penso que si t’ho organitzes bé sempre tens temps per fer el treball d’aquesta  i d’ altres assignatures. Està clar que també hi ha cops que necessitem descansar i fer activitats d’oci..

Si ets una persona molt organitzada i disciplinaria és més  fàcil,  crec que el treball ajuda  per quan la persona va justa en la assignatura i necessita una mica més per arribar al aprovat... 


·    Valoració lliure personal: a favor, en contra, el que ha suposat aquest treball, comenta, valora, emociona’t o enrabia’t... diga’m....el que vulguis...amb amor (of couse!).


Penso que és una altra manera de treballar-los i és una forma amena ja que fer el treball t’ajuda en diversos aspectes com: imaginació, creació, expressió, millorar faltes d’ortografia etc. 

 Encara que hi ha llatinismes que per introduir-los en el text a vegades em ha costat i t’havies de estar més temps per pensar com poder ficar-lo. 

També és una bona forma de conèixer- te a tu mateix 



https://issuu.com/dioscurs6/docs/martajimenez_llatinismes_entrega_final


Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...