dimarts, 19 de maig del 2020

Anna Fraguas, El blog de la rizos. Llatinismes i literatura

 Sóc l’Anna Fraguas i aquest any estic fent soltes de segon de batxillerat. 

Quan finalment tingui el títol de batxillerat, fare la selectivitat i si m'arriba la nota fare la carrera d'Educació infantil, en cas que no m'arribés optaré per l'opció de fer un mòdul també d'educació infantil i després d’acabar-ho faria la carrera.

Quan era petita cada dia deia que de gran volia ser una cosa diferent, un dia deia veterinaria, a l’altre deia que volia ser fotògrafa i aixì amb més oficis diferents. 

També va haver una época en la que deia que jo no treballaria de res, que seria una jugadora d’hoquei professional, fins que em vaig adonar que això no seria possible per molts motius, el primer es que no tinc el nivell suficient, el segon és que a Espanya és molt difícil poder viure d’aquest esport i si ets una dona és més difícil encara. 

Així que poc a poc vaig anar creixent i va ser al voltant de tercer d’ESO, que finalment vaig tenir clar que el que volia ser de gran, era ser mestre d’infants. Tinc molt clar que vull ser mestre de nens dels zero als sis anys. Ja he tingut l'oportunitat de estar un mes a un llar d’infants i vaig disfrutar tant, que aquesta experiencia va servir per tenir encara més clar a el que vull dedicar-me en un futur.



Valoracions de l’exercici dels llatinismes



  • El dia que vaig fer la presentació de l’exercici a classe, què et va semblar, a priori, la idea de fer aquest treball?

-El dia que vas fer la presentació jo ja s’havia de que es tractava perquè ja ho havia fet el curs passat. La veritat és que em vaig agobiar una mica, perquè no sabia què fer.



  • Quina idea inicial vas tenir per a fer? L’has portat a terme durant totes les setmanes o vas canviar d'idea? Per què?

-Després de molt rumiar vaig decidir que volia fer com una mena de blog només d’hoquei, però desprès d’unes quantes entregues em vaig adonar que no era posible, així que el blog també parlava d’altres coses.



  • Què et va fer decidir fer aquest treball de la manera que l’has fet? D’on vas treure la idea?

-Actualment hi ha molts blogs, però molts pocs tracten sobre hoquei, aixì que la meva idea que si, això sortia bé, potser crearia un de veritat per poder parlar-ne sobre l’esport.



  • Com t’has organitzat: quan els feies, com, quin procés seguies per a escriure'ls (buscar informació, com sorgia la idea del què parlar, com t’inspiraves.....).

-Per poder fer-los, el primer que feia era buscar què significava cada llatinisme, una vegada que ja sabia els significats, en un paper apuntava sobre el que volia parlar en cada llatinisme, i després començava a escriure. He de dir que no he estat regular, en molts cops els llatinismes els escrivia el mateix dia que els havia d’entregar.



  • Opinió del que tu has fet, del que han fet els teus companys, del que faries ara si tornessis a començar o del que no faries....

-Sincerament penso que podria haver-ho fet molt millor. Si tornés a fer-los ara, el primer que faria seria organitzar-me bé i no deixar-los per a l'últim moment.



  • Penses que has après llatinismes? Has incorporat algun a la teva vida, als teus escrits, a la teva parla....?  T’hi fixes més quan escoltes o llegeixes algun? Quins t’han quedat gravats?

-Hi havia uns quants llatinismes que ja m’enrecordava de l’any passat.



  •  Què canviaries de la forma de treballar els llatinismes: els mesos durant els quals es treballen, la forma d’entrega, la forma de treballar-los, les correccions...?

-Potser canviaria el nombre de llatinismes, perquè de vegades costava ficar tants llatinismes en un escrit. 



  • Has consultat el nostre blog d’aula “Per Càstor i Pòl·lux!” en algun moment? Per a què?

-Sí que he visitat el bloc d’aula “Per Càstor i Pòl·lux!” . Ho he visitat més de dues vegades, hi havia vegades que no sabia com posar un llatinisme, llavors mirava diferents exemples que em podien ajudar a inventar-me alguna cosa per poder posar-los. 



  • Creus que aquest treball t’ha ajudat en d’altres aspectes que no siguin pròpiament el del treball dels llatinismes (escriptura, expressió, imaginació, creació, organització...).

-Aquest treball penso que m’ha ajudat a tenir més imaginació.



  • Has descobert algun aspecte en tu mateix que no sabies? (capacitat de treball, de redacció, creativitat...).

-He descobert que quan vull puc tenir molta imaginació. I penso que la imaginació és una capacitat que tots hauríem de tenir i que mai aquesta malament imaginar coses.

“El que té imaginació sense instrucció té ales sense peus”.



  • Aquest exercici t’ha suposat una càrrega massa gran de treball amb tot el que suposa el curs? Si és que sí, creus que està compensat d’alguna manera? 

-Sí que m’ha suposat una càrrega, encara que no era obligatori, jo vaig decidir fer-ho per a tenir més notes. 



  •  Valoració lliure personal: a favor, en contra, el que ha suposat aquest treball, comenta, valora, emociona’t o enrabia’t... diga’m....el que vulguis...amb amor (of couse!).

-Moltes entregues les he fet bastant malament, perquè com ja he dit abans ho he deixat per a l'últim dia. Sincerament m’agrada més el treball que vaig fer l’any passat que no pas aquest.

Aquest cop no sabia com introduir els llatinismes o no sabia sobre que parlar.

Penso que aquest any els llatinismes a mi m’han resultat un mal de cap, ja que no tenia molta imaginació.



https://issuu.com/dioscurs6/docs/llatinismes


Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...