diumenge, 2 de juliol del 2017

Joaquin López, Recull de contes. Llatinismes i literatura

Hola sóc el Joaquin un alumne de clàssiques de divuit anys nascut a Barberà del Vallès, sóc un gran aficionat del futbol, és un esport que m’apassiona, i soc del millor equip del món, és a dir del Atlètic de Madrid. Tinc un humor una mica negre i em coneixen per dir la següent frase: “Ay señor, llévame pronto”. El meu treball sobre llatinismes ha estat un recull de diferents histories que anava fent cada setmana sense correlació, cada setmana escrivia un relat sobre un tema diferent i amb diferents personatges, però ho feia adient als llatinismes que s’havien d’utilitzar en aquella setmana.



Quan la Isabel va presentar aquest treball vaig pensar que seria un treball molt pesat ja que el curs estava sent molt esgotador i si l’hi havies de sumar que cada setmana tindria que entregar una redacció amb la poca creativitat que tinc, així que la idea no em va agradar gens. Des de un principi no tenia ninguna idea en ment per seguir-la fins al final del llatinismes. Per això he fet el treball d’aquesta manera ja que no tenia una idea concreta per escriure durant onze setmanes sobre un mateix tema, llavors vaig decidir escriure cada setmana una historia diferent amb diferents personatges, aquesta idea que vaig tenir després de molt de temps pensant va ser la que vaig dur a terme. Ho fet així ja que sóc una persona amb poca creativitat i no em veia amb el valor per escriure durant onze setmanes sobre el mateix tema. La manera la qual m’organitzava per fer aquest treball era la següent: majoritàriament aquest treball el feia durant els caps de setmana que es quan tenia més temps, el mètode que utilitzava per fer les redaccions era llegir-me els llatinismes que tenia que utilitzar aquella setmana i a partir dels significats d’aquests escrivia la historia. També em va inspira alguna setmana alguna sèrie o videojoc que em van agradar molt. En la meva opinió el que fet és un treball que es podria millorar en la redacció, però per crec que en altres aspectes esta bastant bé. Si tornes ha fer el llatinismes intentaria polir i millorar molt més la redacció. Sobre els treballs dels meus companys no puc opinar ja que no els he seguit, nomes puc dir que són bastant originals el que han fet els llatinismes en forma de cançó o vídeo. Durant el temps que he estat fent aquest treball crec que si que après llatinismes que no coneixia o que coneixia però no sabia el seu significat. Aquest treball també ha fet que quan llegeixo un llibre o veig alguna pel·lícula o sèrie em fixo si diuen algun llatinismes. en concret no m’ha quedat ningun llatinisme gravat, però si que és cert que alguns m’ha costat introduir-los com per exemple el cum gano salis. De la forma de treballar el llatinismes canviaria la manera de fer-los ja que per a mi ha estat una petita carrega durant el segon i tercer trimestre que cada setmana tingues que estar durant dues o dues hores fent aquest treball. I el mètode que crec que em seria més fàcil es que cada setmana ens aprenguéssim uns llatinismes i que ens preguntessin a la classe els significats d’aquest i com utilitzar-los. El blog, “Per Càstor i Pòl·lux!”, alguna vegada l’utilitzat per veure com altres persones han introduït un llatinisme que jo no sabia com introduir-lo i així orientar-me. Aquest treball m’ajudat a polir una mica la meva redacció que era bastant dolenta quan vaig començar a fer els llatinismes. Aquest treball per a mi ha estat una petita carrega ja que no sóc creatiu i la meva redacció no es bona i això ha fet que em costes una mica realitzar aquesta activitat. Però crec que ha estat compensat en la petita millora que he tingut en la redacció. Per a mi aquest treball ha estat una mica pesat i avorrit ja que com he dit abans sóc una persona que a l’hora d’escriure no sóc creatiu i haver de fer cada setmana una redacció ha estat una mica avorrit, però crec que ha pogut ajudar-me a millorar la redacció i també he après llatinismes que no coneixia.

Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...