
VALORACIONS
DE L'EXERCICI DELS LLATINISMES
· El dia que vaig fer la
presentació de l’exercici a classe, què et va semblar, a priori, la idea de fer
aquest treball? Quins van ser els teus primers pensaments?
El dia de la presentació de
l'exercici, he de dir que vaig sentir por. Sí, por. Por perquè un treball
d'aquesta magnitud suposa un gran esforç i dedicació, i un alumne de segon de
batxillerat no acostuma a tenir temps ni ganes.
· Quina
idea inicial vas tenir per a fer? L’has portat a terme durant cada setmana o
vas canviar d'idea? Per què?
Des del primer moment vaig
tenir molt clar que treballaria els llatinismes en forma de literatura. Des de
la primera entrega fins a l'última he mantingut aquesta manera de treballar,
perquè és la manera que més gaudeixo, que més domino i la més ràpida i pràctica
de fer.
· Què et
va fer decidir fer aquest treball de la manera que l’has fet? D’on vas treure
la idea?
Donat que
curso un batxillerat humanístic - lingüistic i que m'agrada molt llegir i les
llengües, no és extrany que optés per escriure, tot i que requereix molta
concentració i constància.
Vaig
treure la idea d'una novel·la de Hans Christian Andersen, Viaje por España, en la qual relata en forma de crònica les seves
experiències en un viatje per tota Espanya.
· Com
t’has organitzat: quan els feies, com, quin procés seguies per a escriure'ls
(buscar informació, com sorgia la idea que parlar, com t’inspiraves.....).
Les primeres entregues les acostumava a fer el cap de setmana, però ho
trobava massa just. A mi m'agrada fer les coses amb molt de temps d'antelació;
per tant de seguida vaig començar a fer-los una setmana abans de l'entrega. I
sempre que podia intentava avançar totes les entregues possibles (durant els
ponts, vacances, etc.).
Sobre el procés, ho feia el més senzill possible: en un paper escrivia
tots els llatinimes i immediatament buscava el seu significat per internet i
exemples d´ús.
Després buscava la informació adient i necessària pels meus relats
(informació sobre ciutats d'Europa, monuments famosos...) i la inspiració em
venia mesura que anava escrivint. Cada vegada que introduïa un llatinisme el
tatxava de la llista.
· Opinió
del que tu has fet, del que han fet els teus companys, del que faries ara si
tornessis a començar o del que no faries....
Estic molt contenta de la meva manera de fer els llatinismes i crec que
no hauria pogut escollir res millor. De cap manera canviaria la idea si hagués
de tornar a començar, ho tinc claríssim.
· Penses
que has après llatinismes? Has incorporat algun a la teva vida, als teus
escrits, a la teva parla....? T’hi fixes més quan escoltes o llegeixes algun?
Quins t’han quedat gravats? Quins t’han costat més?
Sí he aprés llatinismes, a grans trets m'he quedat amb pràcticament tots.
Tanmateix, no n'he incorporat cap quan
parlo o quan escric, doncs crec que són massa cultes per utilitzar-los
quotidianament, i la seva substitució per expressions més col·loquials m'agrada
reservar-la en altres contextos més adients.
Ara bé, és molt gratificant entendre'ls quan els escoltes o els llegeixes.
Ara bé, és molt gratificant entendre'ls quan els escoltes o els llegeixes.
· Què
canviaries de la forma de treballar els llatinismes: els mesos durant els quals
es treballen, la forma d’entrega, la forma de treballar-los, les
correccions...?
El que jo canviaria
principalment és l'extensió. Em sembla un treball massa llarg i amb un nivell
d'exigència molt alt, tenint en compte que qualsevol treball a segon de
batxillerat és un sacrifici degut al poc temps del que disposem i tot el pes
que ja portem a sobre.
· Has
consultat el nostre blog d’aula “Per Càstor i Pòl·lux!” en algun moment? Per a
què?
La veritat és que per a fer els llatinismes no m'ha calgut, però per a fer aquesta part final sí que he donat un cop d'ull.
La veritat és que per a fer els llatinismes no m'ha calgut, però per a fer aquesta part final sí que he donat un cop d'ull.
· Creus
que aquest treball t’ha ajudat en altres aspectes que no siguin pròpiament el
del treball dels llatinismes (escriptura, expressió, imaginació, creació,
organització...).
Més aviat ha estat al revés:
la meva capacitat d'organització i potser d'imaginació i constància són els que
m'han ajudat a fer el treball dels llatinismes.
· Has
descobert algun aspecte en tu mateix que no sabies? (capacitat de treball, de
redacció, creativitat...).
Diria que no. La veritat és
que al llarg de tots aquests anys he anat descobrint algunes de les meves
capacitats desconegudes però d'altres maneres i amb altres treballs.
· Aquest
exercici t’ha suposat una càrrega massa gran de treball amb tot el que suposa
el curs? Si és que sí, creus que està compensat d’alguna manera?
Definitivament sí que ha
suposat una gran càrrega. I també he patit pel fet que a mi m'agrada fer les
coses bé, i malgrat la falta de temps, de ganes i el cansament que tenia, m'he
esforçat molt per fer el treball ben fet i com cal.
·
Valoració lliure personal: a favor, en contra, el que ha suposat aquest
treball, comenta, valora, emociona’t o enrabia’t... diga’m....el que
vulguis...amb amor (of course!).
La veritat és que ja ho he dit
tot! El treball pròpiament dit ha estat bastant pesat i de vegades difícil de combinar
amb altres feines de l'institut. Però sobre el contingut del treball, és a dir,
els Llatinismes en sí, és una cosa que la veritat m'entusiasma. Tot el que
tingui a veure amb les llengües m'apassiona, i el que més he gaudit ha estat
buscar els llatinismes i el seu significat, fins i tot em mirava llistes de
llatinismes (molts del quals no havíem de treballar) i m'entretenia
llegint-los, especialment els que són aforismes, refranys i tòpics literaris.
Per tant, malgrat la magnitud i
feixugor de l'exercici, puc dir que haver treballat els llatinismes em deixa
molt bon regust.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada